Assalamualaikum... Selamat Datang Ke Blog Natasha_Along

Saturday, January 29, 2011

SWEET LOVE :)



SHA_WAN
SWEETHEART
    Aku ingin berkongsi cerita tentang macam mana aku boleh jatuh hati pada si dia tp banyak gak perkara yang mencuit hati sebenarnya tapi tak apalah aku cerita slow2 je.. macam ni ceritanya, ini bermula masa aku dan sahabat2 aku yang lain tengah tunggu bas depan kolej ikip 3 nak blik hostel,ada seorang sahabat si dia menceritakan pada aku tentang si dia, masa tu aku dengar je sepatah demi sepatah apa yang dia cakapkan, aku angguk-angguk je lepas tu aku buat keputusan aku nak jumpa si dia sebab aku fikir sahabat si dia tu bergurau je, tapi seorang lagi sahabat aku membantah apa yang aku sdg fikirkan, dia cakap si dia ni betul2 series nak kenal aku, aku just senyum je n aku rasa nak sangat tahu sapa si dia tu....

    Pada suatu hari tu, pada tarikh 20.4.2010 , sahabat aku dan sahabat si dia merancang nak temukan aku dan si dia esok pagi sebelum mula kelas di depan library, aku dan sahabat aku tadi tunggu je tak sampai 10 minit aku rasa macam xyakin je nak jumpa si dia sebab masa tu jantung aku betul-betul berdegup kencang, aku amek keputusan aku nak masuk dewan R1 dulu biarlah sahabat aku yang tunggu kedatangan si dia, beberapa minit macam tu sahabat aku membuka pintu dewan lalu memanggil aku "tasha!" dengan suara yang agak lantang, aku dan kawan-kawan aku yang lain toleh ke belakang, dan aku terus pergi ke arah sahabat aku tadi, kawan2 aku yang lain pulak semua tertanya2, sampai ada yang tanya aku "sha nak jumpa siapa?" aku hanya mampu senyum je, aku dan sahabat aku tadi terus ke library dengan keadaan aku masih terpikir2 lagi apa soalan pertama aku nak bagi kat si dia, sahabat aku pula cuma tersenyum je melihat gelagat aku sebelum nak jumpa si dia, adoyai,aku asa macam nak pergi temuduga je sampai sejuk kaki tangan aku, sampai je depan library aku tengok sahabat si dia je ada, aku terus la mengerutkan dahi dan terus berkata dengan suara agak nyaring "mana dia???" sahabat aku dengan sahabat si dia senyum2 je, sahabat si dia terus masuk ke dalam library untuk memanggil si dia... masa si dia muncul depan aku tu aku dah macam tak ada degupan jantung dah tapi aku tahan dan aku terus tanya soalan bertubi2 kat si dia tetapi si dia cuma diamkan diri dan senyum2 je melihat aku, aku jadi pelik dan serba salah sampai aku tertanya-tanya dalam hati " aku tanye apa tadi sampai dia tak dapat jawap?" hmm,masa tu jgak si dia bersembunyi masuk dalam library hehehe aku nak tergelak pun ada masa tu aku ingat aku sorang je malu rupanyer dia pun sama... dah dia masuk library, aku dan sahabat aku tadi pun terus meminta diri dengan sahabat si dia untuk pergi ke kelas.
    Masa dalam bas ikip, aku tertanya2 lagi nape dia senyap dan terus menyembunyikan diri, aku rasa mungkin dia malu n xtaw nak ckap apa dgn aku... masa tengah memikirkan dia aku mengambil telefon bimbit aku dan aku menerima mesej daripada nombor yang aku xkenal, bila aku baca mesej 2 dia menyatakan diri dia wan.. aku pun terus bertanya pada sahabat aku "ini nombor wanke?" sahabat aku mengangguk lalu tersenyum padaku, aku rasa macam tak percaya dari mana si dia dapat nombor aku tapi aku tahu ni semua mesti kerja sahabat aku n sahabat si dia, masa itu aku terus berhubung dengan si dia sebagai status 'kawan'.... setiap hari aku berhubung dengan si dia dan aku rasa ada sesuatu yang xkene pada aku dan si dia tapi aku buang perasaan 2 jauh2 kerana aku tetap berpegang pada status kawan sebab masa 2 aku dah berpunya, dan si dia pun tahu pasal 2 tapi aku dengan si dia masih juga berhubung sebagai kawan, si dia sudah menyatakan perasaan si dia terhadap aku, aku faham dan aku juga ada perasaan tu tapi aku xboleh terima dia sebab aku masih berpunya dan si dia pun paham apa yang aku maksudkan... aku bangga dengan si dia sebab si dia setia menanti keputusan aku selama 2 bulan lebih... sebenarnya dalam semiggu mcm 2 sebelum aku terima si dia, aku dalam pertelingkahan dengan seseorang dan masa 2 jugak aku tamatkan hubungan cinta aku dgn seseorang dan aku mohon pada Allah "Ya,Allah Ya Tuhanku aku terima semua apa yang berlaku, dan aku memohon kepadaMu Ya Allah tenangkanlah hatiku dan lapangkanlah dadaku menerima segala dugaanMu, aku memohon Ya Allah pertemukanlah aku dengan jodoh yang baik2 dan betol2 dapat menerima aku seadanya dan yang dapat membimbing aku ke arah kebaikan dunia dan akhirat Ya Allah hanya Engkau maha memahami lagi Maha berkuasa menentukan segalanya ke atas Hambamu"
    Tiga hari aku berseorangan dan si dia masih setia menemani aku, aku tertanya2 pada diri aku, "bolehkah aku terima si dia?? betulka si dia setia dengan aku dan dapat membimbing aku di dunia dan akhirat??" aku terus memukul2 bantal aku dengan sekuat hati sebab aku cuba menahan perasaan itu dan aku xnak ia berulang lagi, tapi aku tetap kalah dengan perasaan itu aku terus menangis sendirian sampai tertido.
    keesokannya pada 25.6.2010, selepas aku menunaikan solat aku merasa tenang dan aku terus menerima si dia dengan perasaan yakin tanpa ragu2 lagi dan pada masa 2 aku asyik tersenyum kerana si dia juga sangat gembira dengan keputusan aku... Alhamdulillah!!! terima kasih Ya Allah,Engkau memang maha Mengetahui.... :) pada masa 2 aku ikat mati yang aku ada si dia seorang sahaja tiada yang lain........ continue...........

No comments:

Post a Comment